Algemeen

Koppel Mijnwebwinkel om geautomatiseerd te adverteren

Naast alle koppelingen met webshops en de mogelijkheid uw eigen datafeed te importeren om automatisch zoekertjes te genereren kunt u ook handmatig zoekertjes aanmaken. Zo kunt u bijvoorbeeld algemene zoekertjes aanmaken die uw doelgroep aanspreken om nog meer potentiële kopers te bereiken. Hebt u geen webshop? Maak dan handmatig zoekertjes aan die u met één druk op de knop plaatst op alle relevante verkoopkanalen.


ZoekertjesPlanet is een gebruiksvriendelijke tool waarmee u producten direct doorplaatst op alle grote verkoopkanalen in België, Nederland en Duitsland. Adverteer gratis op kanalen zoals Marktplaza.be, Tweedehands.net en Aanbod.be. U kunt ook uw zoekertjes op betaalde kanalen zoals 2dehands.be Admarkt, bol.com en Google Shopping plaatsen.

Hoe maakt u een goed zoekertje?

Een goed zoekertje levert u meer reacties en kliks op en zorgt daardoor voor een snellere verkoop van uw product of dienst. Maar hoe maakt u een goed zoekertje? Een paar simpele tips helpen u hierbij.

Maak een pakkende titel.
Zorg dat een potentiële koper meteen ziet wat u verkoopt. Verwerk in de titel de merknaam, het type en kenmerken die het belangrijkste zijn. Meer dan 70% van de bezoekers vindt een advertentie namelijk via een zoekopdracht. Wanneer een potentiële koper zoekt op een woord dat in uw zoekertje staat, wordt uw zoekertje getoond.

Kies een goede rubriek om uw zoekertje in te plaatsen.
De overige 30% van de bezoekers vindt uw zoekertje door in een specifieke rubriek te zoeken. Door uw zoekertje in de best passende rubriek te plaatsen zorgt u ervoor dat ook deze groep potentiële kopers u weet te vinden.

Geef een prijs op.
Dit vinden potentiële kopers prettig. Wanneer u het prijstype van uw zoekertjes op 'Bieden' of 'Tegen elk aannemelijk bod' zet, zullen bezoekers minder snel reageren op uw zoekertje, of een onrealistisch bod plaatsen. Een 'Vaste prijs' wekt vertrouwen en zorgt voor een snelle verkoop, zonder dat u nog hoeft te onderhandelen over de prijs.

Geef zo relevant mogelijke informatie op.
Potentiële kopers hebben behoefte aan relevante informatie, niet zozeer aan veel informatie.

Hebt u een website?
Voeg dan een link toe. Zorg dat bezoekers ook terecht komen op de juiste productpagina.

Een afbeelding zegt meer dan duizend woorden.
Plaats altijd afbeeldingen van het werkelijke product. Wanneer u in een zoekertje van een tweedehands product een foto van het nieuwe product plaatst, haken mensen snel af. Fotografeer het product vanaf verschillende invalshoeken en fotografeer ook de mankementen. Gebruik scherpe en duidelijke foto's. Dit maakt een wereld van verschil als het om de verkoop van uw product gaat.

Begin de omschrijving met de meest relevante informatie.
In de zoekresultaten op de meeste verkoopkanalen worden de eerste paar zinnen van uw zoekertje weergegeven. Zorg er daarom voor dat in de eerste zinnen bovenaan uw zoekertje de meest relevante informatie over uw product of dienst staat.